Pedagog Specjalny
W dniach 18 – 22 listopada 2024 r. w naszej szkole obchodziliśmy Szkolny Tydzień Tolerancji i Życzliwości i Pozdrowień. Nie chcemy, by na świecie szerzyły się zjawiska nietolerancji, uprzedzeń, rasizmu i przemocy, dlatego tak ważne jest przypominanie, że inny- nie znaczy gorszy.
Przez cały tydzień prowadzono szereg ciekawych działań. W ramach zajęć z wychowawcą omówiono zagadnienia dotyczące tolerancji i życzliwości. Głównym celem tejże inicjatywy było uzmysłowienie uczniom, że wzajemna życzliwość i tolerancja to początek oraz podstawa w budowaniu zaufania, a także pozytywnych relacji międzyludzkich. Mamy nadzieję, że w naszej szkole życzliwość i tolerancja będą gościć każdego dnia, przez cały rok.
PEDAGOG SPECJALNY
mgr Karolina Pryga
Poniedziałek 8:-13:00
Wtorek 10:20 - 12:45
Środa 8:00 - 11:50
Czwartek 8:00 - 12:45
Zadania pedagoga specjalnego w szkole
Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami (m.in. rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów).
Współpraca z zespołem mającym opracować IPET (m.in. dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia).
Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów (m.in. udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem, rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu).
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom, nauczycielom.
Współpraca z innymi podmiotami (m.in. z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, itp.).
DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU
Już po raz kolejny w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji przygotowano gazetkę z najważniejszymi informacjami odnośnie trudności z jakimi mierzą się osoby ze spektrum. W tym dniu uczniowie mieli okazje wysłuchać prelekcji gdzie dowiedzieli się między innymi: Jakie są objawy autyzmu? Jak możemy pomóc dzieciom, których to dotyczy? Na te i wiele innych pytań przeprowadzone zostały w klasach pogadanki, przedstawione zostały filmy edukacyjne, by jeszcze lepiej zapoznać się z tym spektrum. Dzieci z grupy przedszkolnej kolorowały niebieskie motyle, zaś uczniowie klas I-III wykonywali prace plastyczne, rysowały plakaty. Kolorem dominującym we wszystkich pracach był kolor niebieski. Jest on symbolem autyzmu. Kolor niebieski to kolor niewinności, nadziei. Uczniowie i pracownicy na znak solidarności założyli niebieską część garderoby. Tym niebieskim akcentem społeczność szkolna stara się zrozumieć codzienność osób ze spektrum autyzmu a także uczy tolerancji na inność zachowań.
ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA
21 marca to nie tylko pierwszy dzień wiosny. To także Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa. W tym szczególnym dniu uczniowie i nauczyciele naszej Szkoły świętowali nosząc kolorowe skarpetki nie do pary i w ten sposób okazując symboliczne wsparcie osobom dotkniętych Zespołem Downa.
Ponadto dzieci klas 0-3 wykonały z papieru kolorowe skarpetki. Akcja ta miała na celu przełamanie stereotypów związanych z wadą genetyczną. Uczniowie wysłuchali także krótkiej prelekcji na temat w/w tematyki. Zachęcam do obejrzenia galerii zdjęć z tego dnia.
Pedagog specjalny