PEDAGOG SZKOLNY - ARCHIWUM
„MIĘDZY NAMI KOBIETKAMI”
19 MAJA W NASZEJ SZKOLE ZOSTAŁ ZREALIZOWANY PROGRAM „MIĘDZY NAMI KOBIETKAMI” SKIEROWANY DO UCZENNIC Z KLAS 6,7 i 8.
CELEM PRELEKCJI BYŁO POKAZANIE, ŻE DOJRZEWANIE JEST CZYMŚ, PRZEZ CO PRZECHODZI KAŻDA KOBIETA ORAZ PROMOCJA ZACHOWAŃ PROZDROWOTNYCH W OKRESIE DOJRZEWANIA ZWIĄZANYCH
Z ODŻYWIANIEM, AKTYWNOŚCIĄ FIZYCZNĄ I HIGIENĄ.
WSPÓLNIE Z WYKWALIFIKOWANĄ PANIĄ PRELEGENTKĄ DZIEWCZĘTA PRZEANALIZOWAŁY TEMATY KTÓRE POMOGĄ IM ZROZUMIEĆ TEMATYKĘ DOJRZEWANIA ORAZ OBALIŁY MITY DOTYCZĄCE MIESIĄCZKI.
W ramach Obchodów Dnia bezpiecznego Internetu w najbliższy 9 lutego 2023 r. odbyło się spotkanie uczniów klas 4 - 8 z policjantką z KPP w Mielcu wydz. ds. nieletnich.
Gazetka informacyjna na korytarzu przed biblioteką szkolną
Warsztaty dla Dobrych Rodziców dzieci z ADHD -
grupa styczeń 2023 r.
Zapraszamy do udziału w:„Warsztatach dla Dobrych Rodziców”
Czas trwania warsztatów:10 (12) spotkań po 2 godziny
Prowadzące: Sylwia Trzpis-Rejowska, Jolanta Łachut
Do kogo adresowana jest ta propozycja:
Warsztaty są przeznaczone są dla rodziców (opiekunów), którzy wychowują dzieci w wieku 6 – 12 lat, sprawiające problemy wychowawcze, zwłaszcza rodziców dzieci z ADHD, dziecięcymi wybuchami złości czy zachowaniami opozycyjno – buntowniczymi.
Program warsztatów W trakcie powyższego warsztatu uczestnicy zdobywają praktyczną wiedzę na temat prowadzenia warsztatów dla rodziców na podstawie przygotowanego podręcznika opisującego 10 do 12 zajęciowy program pracy z rodzicami. Poszczególne zajęcia trwają 2 godziny zegarowe, odbywają się raz w tygodniu, pomiędzy zajęciami rodzice praktycznie ćwiczą poznane w trakcie danego warsztatu techniki behawioralne lub poznawcze.
Tematy poruszane w czasie warsztatów
· Wykład wstępny na temat ADHD.
· Rozróżnianie objawów ADHD od objawów innych zaburzeń lub celowego łamania norm.
· Techniki radzenia sobie z objawami ADHD – „okulary na ADHD”
· Nauka identyfikacji konkretnej sytuacji problemowej – co ją wywołuje, a co podtrzymuje.
· Zauważanie pozytywnych zachowań dziecka i chwalenie go za nie,
· Nagradzanie pozytywnych zachowań
· Rygorystyczne przestrzeganie norm, zasad
· Skuteczne wyciąganie konsekwencji.
· Wprowadzenie systemów żetonowych.
· Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi, wybuchem agresji impulsywnej.
· Komunikacja rodzic – dziecko – szkoła.
Uczestnicy otrzymują skrypt w którym znajduje się 10 (12) spotkań podstawowych i kilka spotkań dodatkowych dobieranych w zależności od potrzeb danej grupy rodziców.
Zgłoszenia (imię i nazwisko dziecka, nr. tel. rodzica) proszę kierować do sekretariatu poradni nr. tel. 17 788 49 78.
Szczegółowe pytania proszę kierować do osób prowadzących warsztaty.
OTWARCIE O ZDROWIU PSYCHICZNYM – KAMPANIA ,,MŁODE GŁOWY”
Miło nam poinformować, że nasza szkoła weźmie udział w BADANIU I KAMPANII DOTYCZĄCEJ ZDROWIA PSYCHICZNEGO, POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I SPRAWCZOŚCI WŚRÓD MŁODYCH LUDZI.
Ogólnopolski projekt “MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”
jest inicjatywą Fundacji UNAWEZA, założonej przez Martynę Wojciechowską. W jego ramach, wspólnie z Fundacją Dbam o Mój Zasięg, realizowane jest, pierwsze na tę skalę, bezpłatne badanie stanu psychicznego młodzieży w Polsce.
Szanowni Państwo temat kondycji psychicznej dzieci i młodzieży w ostatnich latach staje się coraz bardziej przerażający, konieczny do kontroli, dlatego też jest bardzo ważny i dla nas – pedagogów.
Z danych WHO wynika, że co 40 sekund na świecie samobójstwo popełnia jedna osoba. Według raportu „Życie warte jest rozmowy” w 2021 r. w Polsce 1439 dzieci i nastolatków podjęło próbę samobójczą, z czego 127 prób zakończyło się śmiercią. W porównaniu do roku 2020 oznacza to 77% wzrost zachowań samobójczych wśród młodzieży. Niepokojące są też dane dotyczące zachowań samobójczych w grupie dziewczynek. W 2021 roku Komenda Głównej Policji zarejestrowała wzrost o 101%.
Dzięki badaniu będziemy mogli dowiedzieć się jak wygląda kondycja psychiczna naszych uczniów, uzyskamy realną, merytoryczną pomoc i będziemy mogli w większym stopniu pomóc, czy szybciej reagować.
Badanie oraz raport są całkowicie bezpłatne i będzie odbywało się w formie 30 minutowej ankiety, którą uczniowie wypełnią podczas zajęć w szkole. Badanie jest w pełni anonimowe, uczniowie mogą czuć się bezpieczni, ich odpowiedzi nie można w żaden sposób powiązać z konkretną osobą.
Projekt „Ocena poczucia własnej wartości i sprawczości polskiej młodzieży” wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 określone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Zachęcamy również Państwa do wysłuchania niezwykle ważnej rozmowy o zdrowiu psychicznym młodych osób.
Informacje zawarte powyżej pochodzą ze strony: Młode Głowy® [Projekt badawczy] (mlodeglowy.pl)
GODZINY PRACY
PEDAGOGÓW SZKOLNYCH
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna w Mielcu zaprasza wszystkie zainteresowane osoby na bezpłatne seminarium, poświęcone problematyce rodziny, rodzicielstwa, wychowania i rozwoju dzieci. Spotkania odbywają się siedzibie Poradni w godzinach popołudniowych (zapisy nie wymagana). Spotkania prowadzone przez doświadczonych psychologów i psychoterapeutów.
Zapraszamy
PAŹDZIERNIK – 10.10.2022 (poniedziałek) godz. 16.30 – 18.00
Czy komórka to cały mój świat? – jakie potrzeby realizujemy w sieci.
LISTOPAD – 07.11.2022 (poniedziałek) godz. 16.30 – 18.00
Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży – jak sobie z nimi radzić.
GRUDZIEŃ – 12.12.2022 (poniedziałek) godz. 16.30 – 18.00
Problemowe zachowania dzieci i młodzieży w poszczególnych etapach rozwoju.
STYCZEŃ – 09.01.2023 (poniedziałek) godz. 16.30 – 18.00
Nastolatek w domu – czyli problemy okresu dorastania jako wyzwanie dla rodzica.
LUTY – 06.02.2023 (poniedziałek) godz. 16.30 – 18.00
Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży – stany depresyjne, izolacja – sygnały ostrzegawcze.
MARZEC – 06.03.2023 (poniedziałek) godz. 16.30 – 18.00
Rozpad rodziny – jak pomóc dziecku przetrwać trudne chwile i poradzić sobie ze stratą.
KWIECIEŃ – 03.04.2023 (poniedziałek) godz. 16.30 – 18.00
Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży.
MAJ – 08.05.2023 (poniedziałek) godz. 16.30 – 18.00
Emocje na talerzu czyli o zaburzeniach jedzenia – sygnały ostrzegawcze.
CZERWIEC – 05.06.2023 (poniedziałek) godz. 16.30 – 18.00
Emocje przyjaciel czy wróg ?– jak radzić sobie ze złością, smutkiem, lękiem dziecka.
Hazard? Nie daj się wciągnąć – akcja edukacyjna
Cel akcji
Aktualna, trzecia edycja akcji, realizowana jest pod hasłem „Hazard? Nie daj się wciągnąć!” Tegoroczna akacja jest skierowana do uczniów klas 7
i 8 szkół podstawowych i wszystkich szkół średnich.
Uczniowie klas 7 i 8 naszej szkoły uczestniczyli w spotkaniu
z przedstawicielami Krajowej Administracji Skarbowej w dniu 22 kwietnia na terenie szkoły.
Cel kampanii to uświadomienie uczniom, że:
hazard jest niebezpieczny i potrafi zniszczyć życie rodzinne, sytuację finansową i zdrowie,
osoby uzależnione podkreślają korzyści z hazardu i koncentrują się na możliwościach wygranych oraz pieniądzach.
Przekaz kampanii koncentrował się na pokazaniu, że urządzanie gier hazardowych jest nielegalne i że można to zgłosić do KAS.
Akcja edukacyjna KAS organizowana jest pod patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauki.
Rola KAS
Problem nielegalnego hazardu jest znany KAS od wielu lat. Nielegalne punkty gier tworzone są w wielu miejscach - nawet w małych miejscowościach.
Funkcjonariusze KAS zauważają, że wśród graczy są coraz młodsze osoby. O ile zmiana przepisów w tym zakresie wprowadziła w legalnych salonach regulamin odpowiedzialnej gry i zakazała gier osobom nieletnim, o tyle w nielegalnych punktach, nastawionych na maksymalny zysk, jest to nieistotne.
Różne badania pokazują ryzyko zagrożenia uzależnieniem od hazardu przez młodych ludzi, chociaż sam hazard nie jest jeszcze przez polskie społeczeństwo traktowany, jako uzależnienie. Szczególnie niebezpieczne są pozornie niewinne gry internetowe. Często mają ukryte elementy hazardowe, które mogą prowadzić do uzależnienia, szczególnie wśród dzieci i młodzieży.
Czy wiesz, że
hazard jest szczególnie niebezpieczny dla młodych
nieświadomi zagrożenia młodzi ludzie traktują hazard w sieci, jako niewinną formę rozrywki. Organizatorzy nielegalnych gier w intrenecie często oferują nowym graczom możliwość grania za darmo, żeby ich w ten sposób zachęcić, a w konsekwencji uzależnić od gry za pieniądze. Popularnym zjawiskiem jest również oferowanie nagród w postaci wirtualnych żetonów, którymi gracze mogą posługiwać się podczas kolejnych gier
witryny internetowe oferują mnóstwo różnych gier, w tym ruletkę
i pokera, a kolorowa grafika z realistycznym dźwiękiem i obrazem mogą być bardzo atrakcyjne dla osób młodych. Nie bez znaczenia pozostają też emocje gracza związane z rywalizacją. To wszystko sprawia, że hazard online, nawet bez pieniędzy, może być przez młodzież postrzegany, jako wciągający i ekscytujący. Jednocześnie osoby niepełnoletnie są bardziej podatne na negatywne zjawiska płynące z internetu, w tym uzależnienie od hazardu. Uzależnienie takie jest chorobą, której skutki dotykają nie tylko graczy, ale także ich rodziny i najbliższych.
Co komunikujemy w akcji
zagrożenia wynikające z hazardu, w tym z pozornie bezpiecznych gier internetowych
uświadamiamy rodzicom to, że jeśli dzieci grają hazardowo, to w dużej mierze wynika to z braku świadomości zagrożeń u dorosłych. Dzieci uczą się różnych zachowań właśnie od nich. Jeśli rodzic sam wie, czym jest hazard, to dziecko również będzie o tym wiedzieć
skutki uzależnień od hazardu.
BEZPIECZNY INTERNET – ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNA DZIECI I MŁODZIEŻY
W dniu 06.04.2022 roku odbyło się w naszej szkole spotkanie z policjantką z Zespołu Prewencji Kryminalnej Nieletnich i Patologii z Komendy Powiatowej Policji w Mielcu.
Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Mielcu, podejmując zadania z zakresu profilaktyki społecznej, oraz realizując założenia programu profilaktycznego „Cyberbezpieczni”, spotykają się z młodzieżą szkolną oraz pedagogami informując o internetowych zagrożeniach.
Celem programu jest dostarczanie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z sieci oraz konsekwencji zachowań niezgodnych z prawem, do których dochodzi w przestrzeni wirtualnej.
Pani sierżant Magdalena Skulimowska uświadamiała uczniom z klas IV - VIII jakie zagrożenia czyhają na dzieci i młodzież w sieci. Mówiła o odpowiedzialności i właściwym zachowaniu się podczas korzystania
z mediów społecznościowych. Podawała przykłady nieodpowiedzialnego posługiwania się Internetem oraz kar jakie za to grożą. Przypominała również, że za naganne czyny swoich dzieci, konsekwencje (także materialne), ponoszą rodzice.
Serdecznie dziękujemy za przeprowadzenie prelekcji dla młodzieży i nauczycieli.
Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Św. Jana Pawła II w Radomyślu Wielkim – Klasy VII i VIII uczestniczyli w warsztatach:
„ Profilaktyka uniwersalna - szkodliwy wpływ używania nikotyny i alkoholu”.
Zajęcia przeprowadził pan Leszek Piasecki – certyfikowany specjalista terapii uzależnień.
Dyrektor NZOZ Ośrodka profilaktyki i terapii uzależnień w Mielcu.
Przeprowadzone warsztaty miały na celu:
Ograniczenia używania nikotyny, alkoholu, środków odurzających przez młodzież.
Warsztat był dla młodzieży okazją do refleksji nad przyczynami, dla których sięgają po alkohol, nikotynę i środki odurzające i wypracowania alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu i nawiązywania relacji z rówieśnikami.
Rozwijanie prawidłowych relacji w grupie.
Podczas zajęć uczniowie mieli okazję podyskutować o zagrożeniach jakie niesie ze sobą ich używanie - otrzymali informacje pozwalające obalić podstawowe mity na temat nikotyny i narkotyków.
INTERNETOWA PLATFORMA SPECJALISTYCZNO-DORADCZA
zachęcamy do odwiedzania strony:
Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli finansowany jest ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Głównym jego celem jest pomoc w zwalczaniu skutków pandemii COVID-19, poprzez przeprowadzenie badań naukowych, mających na celu pogłębioną diagnozę
i wzmocnienie dobrostanu psychicznego uczestników procesu kształcenia na poziomie szkolnictwa podstawowego i ponadpodstawowego
i wzmocnienie dobrostanu psychicznego uczestników procesu kształcenia na poziomie szkolnictwa podstawowego i ponadpodstawowego
Program skierowany jest do: dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych
i ponadpodstawowych, wychowanków Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych i Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii, nauczycieli, dyrektorów szkół, rodziców oraz specjalistów (m.in. pedagogów, psychologów, terapeutów).
Bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży i opiekunów – wsparcie psychologiczne w sytuacji kryzysu
Zachęcamy uczniów przeżywających lęki, napięcia emocjonalne, kłopoty i trudności wpływające na zdrowie psychiczne do skorzystania z bezpłatnej infolinii Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12. Pod tym numerem telefonu młodzi ludzie, a także ich opiekunowie otrzymają bezpłatne i profesjonalnie wsparcie psychologiczne. Do dyspozycji dzieci i młodzieży jest także czat internetowy. Zarówno telefon zaufania, jak i czat zapewniają pełną dyskrecję oraz anonimowość i są dostępne siedem dni w tygodniu przez całą dobę.
Telefon zaufania i bezpłatny czat internetowy dla uczniów przeżywających trudności
Rozmówcy będą mieli zapewnioną dyskrecję i anonimowość
Dzieci i młodzież mogą skorzystać także z czatu internetowego. Nie wymaga on logowania oraz instalowania żadnej aplikacji.
Telefon i czat są czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu!
Więcej informacji na temat Dziecięcego telefonu Zaufania można znaleźć na stronie Rzecznika Praw Dziecka.
Telefonem zaufania Rzecznika Praw Dziecka od 1 listopada zastąpił ogólnopolską infolinia dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów POMAGAMY (800 800 605).
W Mielcu powstała nowa poradnia oferująca nieodpłatną pomoc psychologiczno-psychoterapeutyczną.
Placówka powstała w ramach wprowadzanego obecnie nowego modelu ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Pomoc świadczona w poradni jest realizowana bezpłatnie, w ramach kontraktu z NFZ i nie wymaga skierowania.
Z dziećmi i młodzieżą pracują doświadczeni specjaliści.
Świadczenia obejmują:
- kompleksową diagnozę psychologiczną
- poradę psychologiczną
- psychoterapię (indywidualną, grupową, rodzinną)
- pomoc terapeuty środowiskowego
Rejestracji można dokonywać telefonicznie pod numerem telefonu: 519 059 242 (w godzinach 9-18) oraz online: euro-medica.pl
Dane kontaktowe do poradni:
Centrum Psychologii i Psychoterapii Euro-Medica
ul. Kazimierza Pułaskiego 1, II piętro
39-300 Mielec
PUNKT PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W RADOMYŚLU WIELKIM
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Mielcu dla ułatwienia kontaktów w zakresie usług diagnostycznych, terapeutycznych i konsultacyjnych otworzyła punkt konsultacyjno-diagnostyczny Poradni P-P w budynku Zespołu Szkół w Radomyślu Wielkim ul. Kościuszki 2.
Punkt konsultacyjno-diagnostyczny w Radomyślu Wielkim rozpocznie swoje działania w roku szkolnym 2021/2022
· od 7 września br. Logopeda zgodnie z harmonogramem
· od 6 października br. Psycholog i Pedagog
Wnioski dotyczące zgłaszania dzieci do punktu w Radomyślu Wielkim, można składać również telefonicznie pod numerem:
17 788 49 78 / 606 503 243
Zapraszamy osoby zainteresowane do uruchomianego punktu.
Godziny pracy Specjalistów:
Psycholog
mgr Anna Mrozowska
Środa – 8.00 – 12.00
Pedagog
mgr Renata Rajca
Środa – 8.00 – 12.00
Logopeda
mgr Agnieszka Gaj
Poniedziałek - 10.00 – 13.00
Wtorek - 10.00 – 13.00
Uprzejmie informujemy że w okresie ferii i wakacji punkt jest nieczynny.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Mielcahttp://www.poradniamielec.pl/drodzy-rodzice-nauczyciele-uczniowie/ W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Radomyślu Wielkim można uzyskać konsultacje prawnika i psychologa. Należy zadzwonić i się umówić pod numer: 14 6865077 lub 146865079 w godzinach pracy GOPS - u.
Drogi uczniu udaj się do pedagoga szkolnego, gdy:
masz problemy osobiste, zdrowotne lub rodzinne
nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem, rodzicami lub rówieśnikami
masz problemy z nauką
czujesz się samotny lub skrzywdzony
ktoś stosował wobec Ciebie przemoc
znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
nie radzisz sobie z jakimś problemem
wydaje Ci się, że nikt Cię nie rozumie
potrzebujesz wsparcia lub pomocy
chcesz podzielić się swoimi sukcesami
chciałbyś pomagać innym
masz ciekawe pomysły i chęć dzielenia się nimi
chcesz rozwijać swoje zainteresowania i uzdolnienia
nie wiesz co robić po ukończeniu szkoły
potrzebujesz rozmowy o trudnej sytuacji, w której się znalazłeś….
ZAPRASZAMY
Zadania pedagoga
Zadania pedagoga szkolnego skupiają się wokół ucznia, jako głównego partnera w obrębie zadań ogólnowychowawczych, profilaktyki wychowawczej, pracy korekcyjno – wyrównawczej, indywidualnej opieki psychologiczno – pedagogicznej oraz pomocy materialnej w szczególności poprzez organizowanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej dla młodzieży, celem wspomagania rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się oraz pomoc wychowawcom klas przy współpracy z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), pielęgniarką szkolną, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi wspierającymi pracę wychowawczą szkoły.
Zadania, o których mowa są realizowane we współpracy z:
Dyrekcją
Rodzicami
Nauczycielami
Pracownikami administracji
Pielęgniarką szkolną
Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
Poradniami Specjalistycznymi
Sądem Rejonowym
Komendą Powiatową Policji
Powiatowym Urzędem Pracy
Gminnym Zespołem Administarcyjno – Ekonomicznym Szkoł
Starostwem Powiatowym – Wydział Edukacji
Gminnym Ośrodkem Pomocy Społecznej
Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
Samorządowym Centrum Kultury
Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
Zadania szczegółowe pedagoga obejmują:
Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
Planowanie i koordynowanie działań podejmowanych na terenie szkoły z zakresu orientacji zawodowej, tj. organizowanie w odpowiednim czasie informacji (spotkania, prelekcje, wycieczki) ułatwiającej młodzieży wybór dalszego kierunku kształcenia i zawodu.
Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
Wspieranie nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szansę edukacyjne ucznia.
Współorganizowanie zajęć dydaktycznych prowadzonych przez nauczycieli dla uczniów niepełnosprawnych i specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Udzielanie różnych form pomocy pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki oraz indywidualne nauczanie.
Przeciwdziałanie skrajnym formom zaniedbywania i niedostosowania społecznego wśród młodzieży.
Dokonywanie oceny okresowej sytuacji wychowawczej w szkole oraz rozpoznawanie bieżących sytuacji problemowych w szkole.
Prowadzenie zajęć specjalistycznych tj. zajęcia integracyjne, rewalidacyjne, profilaktyczno – edukacyjne, psychoedukacyjne oraz o charakterze terapeutycznym.
Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
Prowadzenie konsultacji i poradnictwa dla rodziców, nauczycieli i uczniów.
Organizowanie spotkań dla uczniów i rodziców z różnymi specjalistami.
Przydatne linki i telefony:
Przydatne linki i telefony:
Telefony alarmowe:
Infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego
800 060 800
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
116 111
Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawach bezpieczeństwa dzieci
800 100 10
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka
800 12 12 12